dissabte, 19 de maig del 2012

Reflexionant sobre l'Aula Oberta!!!


Les diferents sessions on he assistit i/o intervingut d’aula oberta em fan reflexionar molt sobre la conveniència o no d’un recurs com aquest. Els assistens a una AO  "són joves que ho tenen tot", alumnes "amb un gran menyspreu per l'esforç, sobreprotegits pels pares i per la societat, amb un comportament individualista i exagerat"; són en part uns privilegiats, malgrat les seves circumstàncies personals, que en molt casos no valoren o no saben valorar el que se’ls ofereix, ni els recursos que s’hi empleen, ni els diners que això ens pots costar. Cal dir que al investigar sobre la trajectòria de l'Aula Oberta de l'Institut de l'Arboç n’hi ha d’altres pel quals aquest recurs es molt valorat i els ajuda molt, aquests úlims ho veuen com una oportunitat que se’ls hi dona per poder assolir els seus objectius.Personalment, no puc dir si els resultats són encoratjadors o per contra no valen la pena, però jo penso que recursos com aquests poden ajudar a molts alumnes que d’altra manera els hi seria encara molt més dificil. Us animo a mirar aquest power del projecte que han creat l'aula oberta del institut on faig les pràctiques.http://www.slideshare.net/mgrane/presentaci-de-laula-oberta-de-linstitut-de-larbo

Tafanejant per la xarxa he trobat aquest vídeo del p
rofessor de filosofia i director de l'IES Milà i Fontanals de Vilafranca del Penedès, on ens parla de com una bona organització d'Aules obertes pot "encomanar" l'institut amb dinàmiques didàctiques noves i més motivadores per a l'alumnat de difícil integració escolar. Cal dir que l'IES Milà i Fontanals ja fa anys que està realitzant una experiència exemplar i molt innovadora d'Aula oberta, anomenada Mòduls d'Aprenentatge Productiu (MAP), organitzada conjuntament amb l'Ajuntament del municipi.

http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=39846

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada