dissabte, 19 de maig del 2012

Fase 2: Observació de les mesures d'atenció a la diversitat


El centre compta amb un departament d'orientació format per varies psicopedagogues ii una terapeuta, que, amb la col·laboració de l'EAP i l'assessora de Llengua Interculturalitat i Cohesió social (LIC), tenen com a objectiu l'orientació personal, acadèmica i professional de l'alumnat.
Donada la tipologia diversa de l'alumnat i els seus diferents ritmes d'aprenentatge, el centre, tot intentant que cada alumne progressi al màxim, tracta aquesta diversitat en tres àmbits concrets:

1) Àmbit d'atenció general: la reducció de la ràtio del grup classe ens permet introduir metodologies més participatives, fixar uns objectius individuals per a cada matèria i proposar activitats d'aprenentatge adequades als diferents nivells.

2) Àmbit de matèries optatives: a cada franja horària s'ofereixen crèdits de diferent tipologia (crèdits d'iniciació, d'ampliació, de reforç, de recuperació i interdisciplinars). Els tutors i l'equip docent assessoren l'alumnat en la tria més adient, atenent les seves capacitats i interessos.

3) Àmbit d'atenció específica:

Alumnes d'ampliació: per als alumnes motivats i amb un alt rendiment escolar, es potencien les seves capacitats i aptituds planificant itineraris que atenguin les seves aptituds, bo i incorporant elements de motivació lligats a les futures possibilitats acadèmiques i professionals.

Alumnes de reforç: per a aquells alumnes que per causes diverses presenten mancances significatives en els seus aprenentatges, baix nivell d'autoestima i/o desmotivació per l'activitat escolar, el centre compta amb grups flexibles.

Aula d'acollida: espai dissenyat per atendre a l'alumnat nouvingut. L'objectiu és proporcionar una atenció emocional i curricular personalitzada i un aprenentatge intensiu de la llengua catalana.

Aula Oberta: per als alumnes que per causes diverses presenten mancances significatives en els seus aprenentatges, baix nivell d'autoestima i desmotivació per l'activitat escolar i, per tant, requereixen estratègies metodològiques i organitzatives prou diferenciades de les de l'aula ordinària; o, per als que a causa d'una disminució psíquica, requereixen una metodologia essencialment manipulativa. Aaquesta organització s'adequa a partir d'alumnat de 2n d'ESO tot i que aquest any també assisteix un alumne de 1r.
En aquest curs escolar l'aula compta amb 9 alumnes, on assisteixen 22 hores a la setmana i amb 5 professors al càrrec. S'organitzen entorns escolars en què prevalguin plantejaments més globals i activitats més funcionals que mantinguin la motivació de l'alumnat per a l'assoliment de les competències bàsiques.

USEE: és la unitat de recursos per facilitar que els alumnes amb manca d’autonomia a causa de discapacitats intel·lectuals severes o trastorns greus del desenvolupament i la conducta, susceptibles de ser escolaritzats en centres específics, puguin participar en entorns escolars ordinaris.
En aquest curs actual atenen 9 alumnes, prioritzant el suport professorat del grup ordinari, mitjançant l’elaboració de materials específics o adaptats que facilitin la participació d’aquest alumnat en les activitats generals del grup i la concreció d’estratègies per fer possible la seva participació en les activitats de l’aula ordinària. Així mateix, desenvolupen activitats específiques, individuals o en grup reduït, quan els continguts i les competències a desenvolupar ho facin indispensable.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada