diumenge, 30 d’octubre del 2011

Anàlisi psicopedagògic (detecció de necessitats)

En la segona fase, durant el mes d'octubre, he preparat juntament amb la meva tutora els instruments de mesura per tal de poder detectar les necessitats de l'alumnat de primer i segon, de l'àrea de llengua catalana.

Aquests instruments corresponen a:
- Prova de comprensió lectora i expressió escrita per tal de determinar el nivell de lectura i c. lectora.
- Test de Rey per determinar el seu desenvolupament perceptiu individual per nen/a.
- I per tal d'obtenir informació aproximada de la dinàmica en la lectura de l'aula dins el context d'aprenentatge, es fa servir una enquesta pel docent on s'ha d'autoavaluar respecte la lectura, registre diàri de quines estratègies treballa a l'aula per dinamitzar la lectura i l'observació directa que realitzaré a totes les aules en moments de treball de lectura.

Un cop triades i fetes les proves, hem establert les mesures de correcció de cadascuna d'elles realitzant formules per calcular els resultats, i definir quin serà el nivell de l'alumne segons els resultats.

Per altre banda hem pensat en una sèries de requisits i d'instruccions que s'han de complir alhora de passar les proves:
- És necessari que siguin administrades en silenci.
- Advertir a l'alumnat que no hi ha d’haver comunicació entre ells, ni oral ni gestual.
- Situar-los amb suficient separació per assegurar que no podran mirar-se el treball els uns als altres.
- Assegurar-se que tots han entès perfectament la mecànica de la prova.

Com es portarà a terme?
- Deixar davant de l’alumne una prova de cara avall, no es pot girar el full fins indicació de la mestra.
- Engegar el cronòmetre en el moment de donar la senyal de començament, per controlar l’hora que necessita cada nen/a per finalitzar la prova.
- Un cop l'alumne acabi la prova cal aixecar el dit, per apuntar el temps que ha necessitat.

Aquí us deixo una mostra de cada prova i de les enquestes:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada