diumenge, 23 d’octubre del 2011

Observació i presa de contacte amb els grups-aula

Aquest títol, que correspon a la primera de les meves fases del Pla de Treball, tenia i té l'objectiu de conèixer el context particular de la intervenció, poder-me familiaritzar amb els amb els grups-aula i els docents, observar la dinàmica d'aula dins el context d'aprenentatge i rols de l'equip, aclarir dubtes i donar cos al Pla de Treball.


Vaig començar el primer dia d'octubre, a data d'avui, puc dir que en certa mesura s'han complert els objectius plantejats, si ho contrasto amb els indicadors d'avaluació que em vaig plantejar.


Durant aquests dies he participat a les reunions d'equip de cicle i de nivell (1r i 2n de cicle inicial); he estat en sessions amb nens/es juntament amb la psicologa , m'he familiaritzat amb la documentació que s'utilitza (avaluació inicial interna del centre) i amb els materials de treball que tenen, i fins i tot he estat en una sessió d'avaluació de comprensió lectora (lectogrup). Com podeu veure s'han cobert les meves expectatives d'aprenentatge de les primeres sessions de pràctiques.


He pogut comprovar com, tot i la formació rebuda, en alguns aspectes aquesta és insuficient, i només es pot completar amb l'experiència directa, com és el cas de les observacions a l'aula he comprovat que és un bon practica per analitzar el context actual dels nens/es en què els passaré les proves o tests de comprensió lectora, velocitat lectora i percepció... Us continuaré explicant...





1 comentari:

  1. Hola,
    a l'escola on jo treballo (i faig les pràctiques) també fem servir aquest material però.. tot just n'és el primer any.. com us funciona a cicle inicial?? Crec que nosaltres a aquest cicle no el tenim... ja m'informaré del cert!

    De totes formes.. quin és (a trets generals) el nivell lector que es demana als nens i nenes quan arriben a la primària? Jo estic a infantil i tenim una mica de dilema amb aquest tema.


    Moltíssimes gràcies!

    Maria Basart

    ResponElimina