dijous, 8 de desembre del 2011

enquestes a les mestres

En la fase 2: OBSERVACIÓ I PRESA DE CONTACTE AMB ELS GRUPS-AULA vaig enquestar a totes les mestres de les aules de cicle inicial, l'objectiu era conèixer la visió que tenen respecte la lectura, la comprensió lectora i la biblioteca de l’escola.
Ara per acabar d'analitzar els resultats per poder fer les propostes de millora, he analitzat cadascuna de les enquestes i observo que cap mestre dedica a llegir més de 2 hores setmanals a la lectura; però creuen positiu el treball de la lectura a l’aula perquè motiva els alumnes i descobreixen el mon de la lectura, nou vocabulari i imaginació. Un dels aspectes que troben més dificultat en el treball de la lectura és la comprensió lectora, aspecte que s’ha analitzat per aconseguir propostes de millora i així treure l’angoixa d’aquestes mestres.
Observem que la técnica lectora la treballen diàriament fent servir tot tipus de material tot i que unes mestres més que d’altres, insistint en els aspectes que els costa més als alumnes, passant llista, lectura en silenci, lectura en veu alta, per parelles, individual, text encadenat... i pel que fa a la comprensió lectora, la treballen a partir de preguntes directes i indirectes; activitats especifiques amb el llibre de lectura i/o textos que don la mestra a part; per hi ha el cas d’una mestra que no treballa la comprensió lectora a través de preguntes. Caldrà fer-li una proposta de millora en ella en concret per tal de que treballi la CL a partir de preguntes.
Al centre hi ha el recurs de la biblioteca escolar, creia convenient conèixer l’interès de les mestres respecte aquest recurs ja que el treball de la biblioteca es veu reflectit en el dia a a dia a l’aula; doncs les mestres creuen que és imprescindible, ja que és un mon màgic i diferent, motivador que satisfà les inquietuds dels nens per tal de mantenir el gust per la lectura.
Pel que fa la quantitat de llibres que tenen a les biblioteques de cada aula, es queixen que no tenen gaires, i que utilitzen els llibres que porten els mateixos alumnes de casa o de la biblioteca del poble. Per això, es farà una proposta de millora a l’equip directiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada