dimarts, 29 de desembre del 2009

CONCLUSIONS PROJECTE 2.5

Al centre on treballo no estàvem acostumats a treballar massa amb els ordinadors amb els nens, però cada cop més, hem hagut d’anar introduint aquesta eina en el nostre treball. En un principi només disposàvem d’un ordinador, i actualment en cada sala n’hi ha un, i a més disposem d’una aula amb cinc ordinadors tots connectats a la xarxa.
Alguns professionals del centre els hi ha costat força adaptar-se a les noves tecnologies, però actualment tots les fem servir en el nostre dia a dia.
Aquest projecte partia dels objectius de la identificació de problemes de la vida diària que es puguin utilitzar per realitzar activitats d’aprenentatges significatius i d’aquesta manera poder elaborar aprenentatges que siguin mediats pels instruments tecnològics que ens ajuden a potenciar un canvi conceptual i aprenentatge significatiu. Per tant, crec que els objectius del meu projecte han estat assolits.
L’avaluació és molt positiva, s’han portat a terme les diverses fases del procès, en les quals ells han estat els autèntics protagonistes, el docent hi desenvolupa el rol de mediador i facilitador del desenvolupament de les diverses tasques i activitats.
L’aspecte principal de l’activitat, valorar i veure com es realitza l’aprenentatge significatiu, s’ha complert. L’alumnat ha sofert un canvi conceptual ja que ha après nous continguts, també han manipulat la informació obtinguda creant el mural. He de dir que els nens/es s’han implicat en la tasca i que aquest fet ha afavorit els aprenentatges. La seva actitud ha permès el canvi conceptual, la formació de nous esquemes mentals (cercar moltes informacions, rebutjar les no vàlides, agrupar les coincidents, relacionar-les entre elles, etc.).
En darrer lloc, i ja per concloure aquesta activitat, la valoració és positiva, n’he gaudit i disfrutat; el treball amb els alumnes és un procés d’ensenyament aprenentatge recíproc i enriquidor. En general estic satisfeta, ha estat una experiència gratificant per ambdues bandes i després de portar a terme una sessió de cloenda amb els alumnes explicant les seves experiències viscudes, s’ha demostrat que l’aprenentatge significatiu s’ha produït.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada